Wednesday, January 23, 2013

Penjagaan.

Assalamualaikum everyone.. :)

Warning: Boys might not interested in this post.

I've tried many skin care products before including Johnson's siblings, Body Shop, Face Shop, Skin Food, Eumora, Natasha and Etude House. (Eh. Tetiba rasa macam sikit pulak. Tapi rasanya memang ini aje.) I like to mix the products like use Eumora soap and The Face Shop moisturizer instead of using a brand at a time. (Saja bagi untung kat orang sama rata. :p)

Now, nak cerita the current skin care products that I'm using (and would recommend to others. Cepat excited cepat. XD)


I think this is the best toner I've used so far. Refreshing.




I just bought those items (last three pictures) last three days and been using it right away. I changed the face shop moisturizer to the second picture, from Etude House. Last time when I attended the Body Shop members' event, I did a free skin check and the lady said that I have a very dry skin and blackhead problem. I'm still having the problem. The moisturizer that I used before didn't good enough for me because it made my skin looked overshiny closed to oily look. That's why I chose to change to a new one and I'm so happy with the new one so far! :D Hopefully it will continue this way. Bau dia sangatlah sedap and twrasa kulit tu molek sangat. Maybe the combination suits me well. I used the Happy Time (aloe vera) cleanser from Etude House then apply Body Shop toner and finish with the new moisturizer. ^^

Lepas tu dah plan nak guna clay Wonder Pore (Etude House) once a week or when needed (and bila rajin lah kan). Best gilo clay tu.. Acah acah macam ada kedai facial sendiri dekat rumah. ihiks >.< Even though I'm so not into its texture yang berbintik2 dalam bekas dia tu tapi sebab effect dia best, tahan kan aje. Kang banyak pulak songeh cantik nak tapi benda benda yang baik geli, baik pi buat mask sendiri. Kennzz.. haha.. oh.. cara pakai pun senang je. Dia include spatula so cedok guna spatula tu and apply kat muka rata rata not so thick  ok. Sekarang ni aku tengah rajin aku lap guna wet cotton nanti dah malas boleh je bilas langsung dengan air bila dah kering. Yang ni bagus untuk buang blackhead and dead skin so buat kulit mulus dan berseri-seri gituuew. Echewah. XD

Untuk bedak, aku pakai bila rajin and nak keluar rumah je. Compaxt powder Skin Food yang beras putih tu best. Tapi lepas dah habis yang ni aku pakai MAC compact powder yang dah siap beli masa kat Boston haritu. Kalau agak-agak nak tukar selera, aku pakai loose powder Elianto. I rarely use the loose powder sebab cam leceh sikit compared to compact.

For lips care, I would like to recommend these:

Tak boleh belah screen captured sebab tak tau nak save photo dari phone browser. 

Kengkadang bibir pun ada masalah kering and terkopek kopek especially bila nak tukar kulit. So sesekali tu aku pakai lips scrub from Body Shop (sila google image lips care scrub body shop nanti keluar lipstick kaler hijau ha itu lah ianya pun). First time tau Body Shop ada benda ni, rasa gila awesome even though macam cuak gak kang tertanggal terus bibir aku lain pulak cer citernye yedok? Tapi so far pakai, ok lah.. Bila rasa bibir tu macam perlu salin kulit je aku sapu sikit, then gosok lembut2 pastu cuci ngan air. Next, sapu lips moisturizer. Pastu amek duck face selfie. Ok tak. 

Tapi sekarang ada ahli baru dalam kelab penjagaan bibir aku ni. Presenting.. Obuse lip tint.. tadaaaa~ ><  

Classmate aku si Nina jual benda ni so saja lah nak try. Ni pun pakai bila fefeeling nak kepop sikit masa jenjalan kat luar dengan natural red lips look. :p hehe
I'm using the Face Shop lips care and Body Shop lip conditioner as shown above. Yang Body Shop paling best sebab it's not sticky and it really does moisturizing your lips. Pakai bila pergi tempat sangat panas or sejuk to avoid dry lips. Dia ada hand cream jugak. Yang tiga jenis kaler hijau, pink and chocolate (almond if i'm not mistaken). Dulu when I was in Boston, the Body Shop promoter said that the green one is for very dry skin. Usually people use that one during winter. Yang pink for normal skin and almond tu kat tengah2 between pink and green level moisturizing dia. So sama lah dengan lip conditioner hijau ni. (Punyalah panjang nak compare and contrast satu produk)

Jadi... that's it. Itu je yang aku nak share this time. See you in next post ya! ^^ tatatititutu~

P/s: Siapa nak beli Obuse lip tint boleh lah pm Fb titew/page SNE okayy ^^ (Nina, i deserve some pengeras later on ok. :3 )

No comments: